این هفته با یکی از هنرمندان و عکاسان کشورمان مصاحبهای داشتم. نکته قشنگی یاد گرفتم. گفت وقتی که نوجوان بوده، در یک مغازه لوکسفروشی کار میکرده. لوکسفروشی هم برای فامیلشان بوده.
این فامیلشان مدام به او میگفته که هر هفته ویترین را عوض کن. اولش متوجه نشده بود که فلسفهاش چیست. فامیلشان میگفت با این کار انرژی زیادی صرف نمیکنی، اما مشتریها فکر میکنند که اتفاق جدیدی افتاده و خرید بالاتر میرود.
این دوستمان میگفت که ما این کار را میکردیم،
انرژی زیادی هم از ما گرفته نمیشد،
اما فروش بالاتر میرفت.
به نظرم نکته جالبی است. اینکه آدم ویترین را در کسب و کار و حتی زندگی عوض کند. هم فروش و موفقیت بالاتر میرود، هم حال خود آدم عوض میشود. گاهی فکر میکنم که همین ثابت ماندن ویترین و شرایط و .، درست مثل این است که یک مشت سیمان، کمکم دارد سفت میشود. و گاهی چنان سفت میشود که دیگر نمیتوانیم کاری برایش بکنیم.
این ویترین عوض کردن میتواند به کسب و کار شما مربوط باشد، یا زندگی شما. مثلاً نوع جملات عاشقانهتان به همسرتان را تغییر بدهید، نوع چیدمان منزل را، نوع رستورانی که آخر هفته میروید، نوع سفرهآرایی خانه و حتی نوع لباس و پیرایش سر و صورت و . .
در بیزینس هم که شامل ویترین و نوع تبلیغ و نوع چیدمان محصولات و نوع تبلیغ و . میشود.
------------------------------------------------------------------------------
درباره این سایت